Skip to main content

Online marketing voor het Creativity World Forum 2019

Jaarlijks komen creatieven, ondernemers en beleidsmakers van over de hele wereld samen tijdens het Creativity World Forum. Hun doel? Met behulp van creativiteit en innovatie een betere toekomst creëren. Eerdere edities vonden al plaats in Oklahoma, Bangalore en Qingdao. In het najaar van 2019 was de eer gegund aan Noord-Brabant om het CWF2019 te organiseren. Met als hoofdlocatie het Eindhovense Parktheater. In drie dagen spraken meer dan honderd creatieve denkers en future ‘changemakers’ zich uit tijdens een serie lezingen, excursies en experiences, voor niet minder dan 1500 gasten.

Social marketing

E-mailmarketing

Ondersteunen

CWF logo

Wat hebben we gedaan?

Wij hebben de organische communicatie van het evenement opgepakt. Voor, tijdens én na het evenement. Dat betekent dat we alle social media kanalen van het CWF2019 in ons beheer kregen en deze dagelijks hebben voorzien van inspirerende, organische posts. Ook hebben we de nieuwsbrieven van het CWF2019 verzorgd.

Door organisch goed aan te sluiten op het programma en inhoudelijk prikkelende berichten te plaatsen, hebben we alle deelnemers goed betrokken kunnen houden. Daarnaast hebben we de posts interactief gemaakt, zodat de onderwerpen ook online een podium kregen voor discussie. Omdat het CWF een groot, internationaal evenement was, hebben we nauw samengewerkt met het projectteam, wat bestond uit medewerkers van de Provincie Noord-Brabant en BrabantDC.

"Het was leuk om een periode zo intensief bezig te zijn met de materie van het CWF2019: een evenement met een duidelijke, innovatieve boodschap waar we graag aan bijdragen."

Anne Nicolai

Projectmanager

Aan de slag

In de organische berichten richtten we ons vooral op het inspireren van de potentiële bezoeker. Met zoveel interessante sprekers, workshops en excursies was de uitdaging hier het presenteren van de grote lijnen aan een brede, internationale doelgroep. Daarom hebben we in de posts en stories de dwarsverbanden opgezocht en relevante thema’s uitgelicht die inspeelden op actualiteit. In de nieuwsbrieven voor het CWF2019 hebben we onderscheid gemaakt tussen verschillende groepen: het bestaande netwerk van BrabantDC, potentiële ticketkopers en een groep die al een ticket had aangeschaft. Elke doelgroep kreeg mailings die waren aangepast aan hun behoeftes: de potentiële ticketkoper ontving vooral inspiratie, ticketbezitters kregen praktische informatie over het evenement.

Tijdens het CWF2019

Samen met de teamleden van de provincie en BrabantDC, de deelnemers van het CWF2019 en het studententeam van SintLucas hebben we elk kanaal voorzien van toffe, passende content. Zo deelden we dagelijks een terugblik op LinkedIn en Facebook, en hebben we drie dagen live verslag gedaan van de leukste momenten in de Instagram stories en op Twitter. Met behulp van de hashtag #CWF2019 konden we de betrokkenheid monitoren en de leukste berichten van bezoekers delen op verschillende kanalen. Ook hebben we het CWF team ontzorgd door pushberichten te schrijven en te delen via de speciale CWF2019 app! Een team studenten van het SintLucas heeft het evenement vastgelegd in verschillende media. Wij hebben de studenten, samen met professionals uit het werkveld, begeleid bij hun werkzaamheden en ze voorzien van tips en feedback.