Skip to main content

Behaal je doelen in elke fase van de Customer Journey

Het stellen van je doel is stap #1 richting een succesvolle online marketingcampagne. Om je doelen te bereiken maken we gebruik van het Customer Journey model. Dit welbekende model is de basis van je resultaatgerichte online marketingfunnel. Het geeft inzicht in de reis die een klant aflegt van oriëntatie tot aankoop en ver daarna. Iedere fase in deze klantreis heeft zijn eigen marketinguitingen, KPI’s en kanalen, passend bij de behoeften en het gedrag van je doelgroep. Hier kunnen we op inspelen met een goed doordachte marketingstrategie. 🙌

Benieuwd naar onze strategie voor jouw campagne?

Neem contact op >

De fases van de Customer Journey

Per fase in de klantreis komen verschillende marketingdisciplines aan bod. Laat ons je helpen bij het uitstippelen van je klantreis en het bereiken van je bijbehorende doelen met onze marketingcampagnes. Liever zelf aan de slag met het Customer Journey model?

Wat is jouw doel?

Meerdere doelen kunnen met elkaar samenwerken in de klantreis. Welke doelen mogen we voor jou verwezenlijken?

Branding

Online branding maakt je merk sterk. Het zorgt voor verbinding met je doelgroep, vergroot naamsbekendheid en houdt je merk top-of-mind. Hoe we dit voor je bereiken? Met een onderscheidende brand message, pakkende creatives en een mix aan kanalen die bij jouw merk past. Klaar voor een goede merkbeleving? Afdeling Cultuur is jouw rots in de branding.

Leads

Is het genereren van kwalitatieve leads belangrijk voor jouw organisatie? Dan ben je op de juiste plek. Met een gebalanceerde inzet van verschillende kanalen verzamelen we e-mailadressen of telefoonnummers, die ingezet kunnen worden voor sales, nieuwsbrieven en meer. Leadgeneratie is veelzijdig inzetbaar voor elke doelgroep. Van converterende landingspagina’s tot conversie optimalisatie en lead ads op social media, onze specialisten zorgen voor een goed gevulde leadfunnel.

overleggen

Sales

Je wilt meer transacties genereren, je ROI ophogen of je gemiddelde orderwaarde opkrikken. Benieuwd wat er zoal kan? We maken je zichtbaar op plekken waar mensen hun aankoopintentie beginnen, zoals zoekmachines en marketplaces als Amazon en Bol.com. We analyseren waar je klanten afhaken in je salesproces met conversie optimalisatie. We zorgen dat je product niet uit het oog wordt verloren met remarketing advertenties. En we trekken warme leads over de drempel met geautomatiseerde e-mailfunnels. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Voorlichting

Online voorlichtingscampagnes hebben het doel om publiek te informeren zodat ​​hun attitude en gedrag verandert. Of je nu werkt in de publieke sector, het onderwijs of de gezondheidssector: voorlichtingscampagnes vallen of staan met een goed doordachte campagnestrategie. En daar hebben we wel kaas van gegeten! Wij verzorgen deze van doelgroeponderzoek tot kanalenmix, met een heldere boodschap die is toegespitst op je beoogde doelgroep. En is er offline marketing nodig? We werken samen met communicatie- en PR bureau’s die ons perfect aanvullen. Klaar voor de start? Laat ons je voorlichten.

Recruitment

Het vinden van de juiste nieuwe collega’s is voor veel organisaties een grote opgave. Met een simpele vacature op je website kom je er gewoon niet meer. Het werven van personeel kan perfect via de brede mogelijkheden van online recruitment marketing. Ben je op zoek naar een employer branding strategie, SEO-geoptimaliseerde vacatureteksten, vacaturebank advies of LinkedIn advertenties? Wij adviseren je graag over alle ins en outs van deze marketingdiscipline.

Customer Journey workshop

Wil je jouw klantreis inzichtelijk maken? Tijdens een strategische sessie brengen we persona’s en hun klantreis in kaart. Persona’s zijn op maat gemaakte profielen om de kennis over je doelgroepen ‘tot leven’ te brengen binnen onze campagnes. Deze inzichten gebruiken wij om per persona de Customer Journey op te stellen.

We definiëren de contactmomenten met je organisatie; de zogenaamde touch points. Vervolgens kijken we hoe deze contactmoment worden ervaren door de klant. Door middel van een Customer Journey workshop ontdekken we samen waar knelpunten zitten en waar de kansen liggen.

Customer Journey Workshop

“Afdeling Cultuur heeft alle benodigde expertise, gebundeld in één team: van marketing tot en met development - voor alles konden we bij hen terecht. Dat maakte hen ook de meest geschikte partij voor onze klus. In korte tijd heeft Afdeling Cultuur ons verhaal super treffend neergezet. Dat zien we terug in Google Analytics 4 en we horen het van onze klanten. We zijn ontzettend tevreden, dus!”

Joshua van den Hurk

Oprichter The Bamboovement

Afdeling Cultuur, jouw collega marketeers

De wereld van digitale marketing verandert snel, dus we begrijpen dat je niet weet waar je moet beginnen. Laat ons je helpen! Wij kunnen voor een vast uurtarief jouw online marketing activiteiten volledig van je overnemen, je coachen en zelfs bij je op locatie werken.

Samen sparren?

We vertellen je graag hoe we jouw doelen gaan bereiken tijdens een kennismakingsgesprek. Maak een vrijblijvende afspraak! ☕

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.