Ben jij al bekend Spotify adverteren? Schiet niet met hagel op de radio, maar target jouw ideale doelgroep heel gericht op de populairste muziekstreamingdienst van Nederland. En dankzij de targeting-opties op basis van interesse, gedrag en zelfs favoriete muziekgenres en artiesten is er veel mogelijk. Meer weten? Luister, uh… lees snel verder!
7 redenen om te adverteren op Spotify
- Spotify is de onbetwiste marktleider met ruim 5 miljoen Nederlandse gebruikers.
- Spotify gebruikers hebben hun geluid altijd aan staan, daardoor komt je audio boodschap beter over dan op platformen als Facebook en Instagram, waar gebruikers hun geluid vaak uitzetten.
- Je kunt audio advertenties (in een playlist of podcast) ook ondersteunen of afwisselen met visuele advertenties in de vorm van een overlay, homepage takeover, video takeover of leaderboard.
- Je bereikt je doelgroep ook off-screen, bijvoorbeeld in de auto, tijdens het koken of sporten.
- Spotify is hét platform om een jong en divers publiek (met name Millennials en generatie Z) te bereiken met je advertenties.
- De Spotify Ad Studio biedt een unieke, gratis(!) tool die binnen 24 uur een complete audio-advertentie oplevert. Je upload alleen een script, kiest een voice-over stem en achtergrondmuziek, et voilà.
- Dankzij het minimale startbudget van €250,- is adverteren op Spotify mogelijk voor grote én kleine bedrijven.
Projecten waar we trots op zijn
Op feestjes vertellen we met een grote glimlach over onze projecten.
Spotify adverteren uitbesteden?
Hoewel deze vorm van Audio Advertising nog redelijk nieuw is, lijkt Spotify adverteren onmisbaar te gaan worden in de marketingmix. Dus wij zeggen; zet Spotify adverteren hoog op je to-do lijst. Of schakel ons er voor in. Onze experts werken met jou aan een onbetwistbare advertentiestrategie, creëren alle advertentieuitingen en beheren en optimaliseren lopende campagnes aan de hand van de gestelde doelstellingen en budgetten.
Onze visie op AI 🦾
AI baant zich in razendsnel tempo een weg in onze (digitale) maatschappij. Als online marketeers omarmen we deze nieuwe technologie. We geloven er namelijk in dat AI ons slimmer, efficiënter, creatiever en vindingrijker maakt. Maar niet zonder dat we daar transparant over zijn. Daarom delen we 5 principes over hoe wij omgaan met AI.
Gratis vrijblijvende sparsessie met een expert?
Wij vinden het heerlijk om te sparren over marketingvraagstukken. Want kennis moet rollen is ons credo. Dus, laat je gegevens achter voor een gratis sparsessie en vraag alles wat je wilt weten over Spotify adverteren.
"*" geeft vereiste velden aan
Afdeling Academy
Word je klant van Afdeling Cultuur? Dan krijgen jij en je team gratis toegang tot onze online leeromgeving met meer dan 50 uur aan lesmateriaal over online marketing. Jij slimmer, wij blij.