Een leven lang leren
Ons vak is hartstikke interessant, toekomstbestendig en nooit saai, maar bijscholing is een must. Google blijft zich ontwikkelen en ook andere platforms zoals Facebook en LinkedIn zitten niet stil. Wij hebben bij Afdeling Cultuur als marketingbureau met meer dan 200 klanten de meest actuele kennis in huis. We delen deze kennis graag met gelijkgestemden! Dus: ben jij marketeer of communicatiemedewerker maar heb je behoefte aan een goede opfrisser? Meld je aan voor de op maat gemaakte opleiding ‘Bijscholing Online Marketing’.
STUDIEDUUR
3 tot 16 weken
WANNEER
3 tot 5 lesdagen, inplannen in overleg
LESTIJDEN
10.00 tot 14.30 uur
LOCATIE
Helmond
START
Maandelijks, in overleg
Waarom kiezen voor de opleiding van Afdeling Cultuur?
Professionele coaching
Je wordt gecoacht door experts die werken bij online marketing bureau Afdeling Cultuur. Je krijgt een goed beeld van de mogelijkheden die online marketing en online communicatie bieden en leert om ze in de praktijk toe te passen.
Coöperatief leren
We kijken aan het begin van de opleiding naar jouw individuele leerbehoeften. We stellen samen een leerplan op en je krijgt daarnaast een op maat gemaakt plan.
Hands on!
Deze opleiding is heel praktisch ingestoken. Tijdens de opleiding ga je ook écht aan de slag met hetgeen dat je leert. We helpen je bij het behalen van de juiste certificaten zodat de kennis direct toepasbaar is.
Leerroute
Er zijn meerdere modules waarvan je er 3 tot 5 mag selecteren. Het is uiteraard ook mogelijk meerdere modules te volgen tegen een meerprijs. Iedere marketeer heeft een andere focus binnen zijn of haar werkzaamheden, vandaar dat we de keuze graag bij jou laten!
Strategische Online Marketing
Hoe zorg je voor een relevant bereik, engagement, conversie en uiteindelijk loyale klanten? In deze module gaan we in op de laatste online marketing trends, de basistheorie en we geven praktijkvoorbeelden en toepasbare tips. Zo leer je vorm te geven aan jouw eigen online strategie, zowel on-site als off-site.
Content Marketing
Relevante content vormt de basis voor het aantrekken van potentiële klanten. In deze module laten we zien hoe je met creatieve video’s, posts en slideshows een verhaal vertelt dat perfect inspeelt op de klantreis. Storytelling vormt de basis van deze strategie.
Community Marketing
In deze module staat organisch bereik op social media centraal. We geven je handvatten om de meest creatieve én effectieve posts te creëren voor een interactieve community. We laten zien hoe je content plant, automatiseert en effectief reageert (webcare).
SEO
In onze SEO module gaan we in op de laatste SEO trends, bijvoorbeeld voice search. Ook leer je de basistheorie en geven we praktijkvoorbeelden en toepasbare tips over jouw eigen SEO-strategie. Alles wat nodig is om je online vindbaarheid te verbeteren getoetst aan de hand van je eigen website.
Social Advertising
Social Advertising op hoog niveau! Aan de hand van de laatste trends, de basistheorie en praktijkvoorbeelden gaan we aan de slag met het opstellen van pixels, audiences, targeting en budgetten. Alles wat nodig is winnende advertenties te maken tegen zo laag mogelijke kosten.
Google Ads (SEA)
Wij leren je direct en effectief aan de slag te gaan met je eigen Google Ads account. We behandelen vragen als ‘hoe selecteer ik de juiste keywords?’ en ‘hoe schrijf ik winnende advertenties met winstgevende conversies als doel?’.
Google Ad Grants
In deze module gaan we in op de laatste trends uit de Grants wereld en de basistheorie van Google Ads. We geven praktijkvoorbeelden en toepasbare tips over jouw eigen Google Ad Grants account. Het doel is dat je hierna zelf aan de slag kunt.
E-mailmarketing
E-mailmarketing is een ruim begrip. Tijdens deze module leren we je alles van nieuwsbrieven: van transactionele e-mails tot marketing automation. We duiken in de techniek, beste verzendtijden, a-b testen en copywriting en design. Na de lesdag heb je alle kennis om direct je huidige resultaten te verbeteren.
Website Marketing
Je website heeft als doel je bezoeker zo goed mogelijk van A naar B te leiden. Tijdens deze module behandelen we usability technieken, funnel optimalisatie, menustructuren en landingspagina’s. We leren je kijken als een webdesigner om het maximale uit je website te halen. Zo kun jij je webbureau nog beter aansturen.
Google Analytics
Google Analytics laat je zien of je marketinginspanningen effectief zijn. In deze workshop werken we samen aan de basisconfiguratie en geven praktijkvoorbeelden en toepasbare tips voor jouw eigen Analytics inrichting. Op basis van onze module is je Analytics account volledig ingericht en kun je met onze unieke analysetechnieken direct zelf aan de slag.
Amazon Market Place
Binnen jouw ecommerce strategie kunnen de marketplaces niet meer ontbreken. Bij deze module gaan we aan de slag met de inrichting van jouw Amazon account en leren we je een effectieve datafeed op te zetten. Daarnaast concentreren we ons op slimme verkooptechnieken die zorgen voor een hoog rendement.
Data visualisatie met Google Data Studio
Aan de hand van Google Data Studio gaan we aan de slag met het visualiseren en rapporteren van data. Met KPI’s als uitgangspunt laten we zien hoe jij je verhaal het beste vertelt. We gaan in op de mogelijkheden van Google Data Studio met een dashboard voor jouw organisatie als resultaat.
Google Tag Manager
Google Tag Manager geeft je de mogelijk snel en zonder hulp van je webbouwer pixels of gebeurtenissen te publiceren. Tijdens deze lesdag leren we je om te gaan met de tags, triggers en de data layer om op deze manier onder andere Google Analytics en Facebook te verrijken met data.
Keuzestress?
Wij helpen je graag met het selecteren van de best passende modules!
Wat kun je verwachten?
Alles wat je nog wilde weten lees je hieronder.
Zijn er toelatingseisen?
De opleiding is op hbo niveau en het is fijn als je al wat basiskennis hebt over marketing en/of communicatie. Er zijn geen specifieke diploma’s, opleidingen of trainingen vereist.
Twijfel je of je in het plaatje past? Neem dan even contact op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Studiewijze
De opleiding bestaat in de basis uit 3 tot 5 lesdagen, verdeeld over 6 tot 16 weken. We starten met het opstellen van een op maat gemaakt leerplan waarin we jouw doelstellingen concreet maken. Tijdens de lesdagen neemt een van onze docenten je mee in de wereld van online marketing. De docent geeft je allerlei praktische huiswerkopdrachten, waarmee je thuis aan de slag kan gaan. Heb je hulp nodig? Dan kun je altijd contact opnemen met de docent. Wij helpen je graag op weg. Tijdens de hele opleiding heb je toegang tot de online leeromgeving, waar je ook in contact staat met je docent.
Studievoorbereiding
Per lesdag zul je ongeveer 4 uur voorbereiding en huiswerk nodig hebben. In deze tijd lees je je in over de lesstof en werk je aan opdrachten. Daarnaast zullen we in je leerplan ook (op aanvraag) een advies geven met belangrijke certificaten. Afhankelijk van welke certificaten we jou adviseren om te behalen komen er nog wat studie uren bij.
Certificaten
Tijdens dit traject dien je het (gratis) certificaat ‘Basisprincipes van online marketing’ van de Google Digitale Werkplaats te behalen (40 uur).
Aan het einde van het traject, wanneer je ook het vereiste Google Digitale Werkplaats certificaat behaald hebt, krijg je vanuit ons een certificaat met bewijs van deelname.
Benodigdheden
Om deze opleiding te kunnen volgen, moet je beschikken over een laptop. Tijdens de opleidingsdagen gaan we namelijk al volop aan de slag met verschillende online marketingtools.
Over Afdeling Cultuur
Deze opleiding wordt gegeven door verschillende specialisten van Afdeling Cultuur: een ervaren online marketing bureau, gevestigd in Helmond. We zijn gespecialiseerd in online marketing strategie, zoekmachine adverteren, zoekmachine optimalisatie, social marketing, e-mail marketing, Analytics en ga zo maar door. Naast online marketing werkzaamheden voor een heel scala aan klanten, bieden we ook een aantal online marketing opleidingen aan. En daar is deze opleiding er één van.
Even voorstellen: de opleiders
Afhankelijk van de onderwerpen die bij jouw leerbehoeften passen, koppelen we een specialist aan jouw opleiding. Ze hebben er zin in!
6 redenen om je aan te melden voor deze opleiding
- Je leert praktische kennis en vaardigheden binnen de online marketing en communicatie.
- Je krijgt les van ervaren online marketeers die ervaring hebben met meer dan 200 klanten en je tal van praktijkvoorbeelden kunnen laten zien.
- Je krijgt toegang tot de online leeromgeving waarin alle lesstof te vinden is en je kunt communiceren met je docent(en).
- Afdeling Cultuur heeft veel ervaring met opleiden, zowel van collega’s als klanten.
- Kennis, resultaat en fun worden gecombineerd tijdens de lessen. Dat betekent: hard werken, maar ook gezelligheid.
- De kennis en vaardigheden die je tijdens de opleiding opdoet, kun je direct in de praktijk brengen.
Kan ik deze opleiding vergoed krijgen?
Er zijn verschillende manieren om deze opleiding te betalen. Dit is afhankelijk van je huidige situatie. We hebben de opties voor je op een rij gezet. Wat is jouw situatie?
Ik heb (nog) een baan
Veel werkgevers bieden scholingsbudgetten aan hun werknemers aan. Dit kan zeker het geval zijn als jouw baan in de toekomst kan komen te vervallen.
Er zijn meerdere manieren om in aanmerking te komen voor een scholingsbudget. Denk aan:
- NL leert door: werkgevers die de NOW 2.0 en 3.0 aanvragen zijn verplicht om hun werknemers te stimuleren om aan scholing te doen. Het kan zijn dat (een deel) van jouw opleidingskosten vergoed worden. Lees hier meer over NL leert door >
- Voor sommige opleidingen hebben werkgevers via cao’s afspraken gemaakt met Opleidings- en Ontwikkelingsfondsen (O&O-fondsen). In dat geval vergoeden deze fondsen een deel van de kosten.
- Transitievergoeding bij ontslag: de financiële vergoeding bij ontslag of het niet verlengen van de arbeidsovereenkomst kun je gebruiken voor scholing om de overstap naar een andere baan makkelijker te maken.
Kijk voor een overzicht van alle mogelijkheden op deze website.
Ik wil in mezelf investeren
Je kunt natuurlijk ook in jezelf willen investeren, bijvoorbeeld als zzp-er of als je tijdelijk geen baan hebt. In dit geval betaal je de opleiding uit eigen zak. Ook dan ben je van harte welkom deel te nemen aan dit traject.
Voor jou zijn er ook een aantal interessante mogelijkheden:
- Een levenlangleren krediet: een lening voor wie geen recht meer heeft op reguliere studiefinanciering. Onder bepaalde voorwaarden kun je toch geld lenen om het lesgeld te betalen.
- Fiscale scholingsaftrek: je kunt studiekosten onder voorwaarden aftrekken bij uw belastingaangifte. Deze aftrek wordt op termijn vervangen door een andere regeling maar blijft in ieder geval t/m eind 2020 nog bestaan.
Kijk voor een overzicht van alle mogelijkheden op deze website.
Ik krijg een uitkering van het UWV
Wij werken samen met het UWV. Wellicht kun je dus gebruik maken van scholingsbudget bij het UWV. Vraag je contactpersoon bij het UWV naar de mogelijkheden.
Op een rijtje
Dit mag je van ons verwachten:
- 3 tot 5 lesdagen met koffie, thee, fruit en koekjes
- Lesmateriaal
- Onbeperkt toegang tot de online leeromgeving
- Een certificaat voor bewijs van deelname aan de opleiding
- Begeleiding bij het halen van examens zoals die van Google of Facebook Blueprint
Vraag een offerte aan
Wil je graag een offerte ontvangen? Of liever eerst kennismaken? Kan allemaal. Vul dit formulier in, wij doen de rest.
"*" geeft vereiste velden aan
Referenties
8,5 beoordeling op Springest
Op Springest verzamelen we de ervaringen van onze studenten.
Onze partners
Wij werken samen met het UWV en het leerwerkloket.
Ervaringen van studenten
Zelf zijn we natuurlijk heel enthousiast, maar we laten liever anderen voor ons spreken.